Nombre de messages : 3379 Age : 33 Localisation : Les Biscuits Roses Date d'inscription : 03/07/2008
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mer 31 Déc - 13:17
Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You
Babe, baby, baby, Im gonna leave you. I said baby, you know Im gonna leave you. Ill leave you when the summertime, Leave you when the summer comes arollin Leave you when the summer comes along.
Baby, baby, I dont wanna leave you, I aint jokin woman, I got to ramble. Oh, yeah, baby, baby, I wont be there, Really got to ramble. I can hear it callin me the way it used to do, I can hear it callin me back home.
I know, I never leave you, baby. But I got to go away from this place, Ive got to quit you. Ooh, baby, Baby, ooh dont you hear it callin? Woman, woman, I know, I know its good to have you back again And I know that one day baby, its really gonna grow, yes it is. We gonna go walkin through the park every day. Hear what I say, every day. Baby, its really growin, you made me happy every single day. But now Ive got to go away Baby, baby, baby, baby Thats when its callin me Thats when its callin me back home...
Intemporelle.
Invité Invité
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mer 31 Déc - 14:14
Led Zep!
Je t'aime, belle inconnue
Invité Invité
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mer 31 Déc - 14:20
Le Beau Danube Bleu
Tecktonik désarticulés ou Roboteurs farouches, vous avez tous entendu ne serait-ce que l'air de cette sublime, de cette incroyable, de cette fantastique valse.
Cette valse évoque pour moi des souvenirs incroyables: mon premier slow avec celle qui serait après la danse ma copine pendant 2 ans et demie . Oui bon d'accord c'était un rallye...
Certes je ne suis donc pas objectif mais je trouve cette musique tellement entraînante! De plus pour ceux qui, comme moi il y a peu, dansent la valse comme des pieds, elle est particulièrement simple. Le rythme est entraînant, il n'y a qu'à suivre le rythme des cuivres: un - deux -trois, un -deux-trois, un-deux-trois!
Depuis que j'ai dansé une valse sur le Beau Danube Bleu je rêve d'aller passer un week-end en amoureux à Viennes en Janvier: ils ont un festival de danse ouvert aux débutants qui s'amorce systématiquement par une valse sur les plus belles musiques classiques jamais composées.
Bonne écoute! Faites comme moi: fermez la porte et dansez une valse seul. C'est merveilleux
Franz
Nombre de messages : 3379 Age : 33 Localisation : Les Biscuits Roses Date d'inscription : 03/07/2008
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mer 31 Déc - 15:06
Plumo a écrit:
Led Zep!
Je t'aime, belle inconnue
Smirt Chromatique
Nombre de messages : 7821 Age : 35 Localisation : Dans ton dos avec un hamburger et un fusil. Date d'inscription : 01/03/2008
Personnages RP Pseudo: Vapor Pseudo : Smirtnoff/Gregovi Pseudo : George Abitbol
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mer 31 Déc - 16:16
Smashing Pumpkins-The Beginning is the End is the Beginning
Send a heartbeat to The void that cries through you Relive the pictures that have come to pass For now we stand alone The world is lost and blown And we are flesh and blood disintegrate With no more to hate
Is it bright where you are Have the people changed Does it make you happy you're so strange And in your darkest hour I hold secrets flame We can watch the world devoured in it's pain
Delivered from the blast The last of a line of lasts The pale princess of a palace cracked And now the kingdom comes Crashing down undone And I am a master of a nothing place Of recoil and grace
Is it bright where you are Have the people changed Does it make you happy you're so strange And in your darkest hour I hold secrets flame We can watch the world devoured in it's pain
Time has stopped before us The sky cannot ignore us No one can separate us For we are all that is left The echo bounces off me The shadow lost beside me There's no more need to pretend Cause now I can begin again
Is it bright where you are Have the people changed Does it make you happy you're so strange And in your darkest hour I hold secrets flame We can watch the world devoured in it's pain Strange Strange Strange
Mary Sue Rôliste et Littéraire
Nombre de messages : 1363 Age : 33 Localisation : Sur un arbre perchée Date d'inscription : 23/11/2007
Personnages RP Pseudo: Idrial Pseudo : Pseudo :
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Jeu 1 Jan - 21:50
I can ride my bike with no handlebars No handlebars No handlebars
Look at me, look at me hands in the air like it's good to be ALIVE and I'm a famous rapper even when the paths're all crookedy I can show you how to do-si-do I can show you how to scratch a record I can take apart the remote control And I can almost put it back together I can tie a knot in a cherry stem I can tell you about Leif Ericson I know all the words to "De Colores" And "I'm Proud to be an American" Me and my friend saw a platypus Me and my friend made a comic book And guess how long it took I can do anything that I want cuz, look:
I can keep rhythm with no metronome No metronome No metronome
I can see your face on the telephone On the telephone On the telephone
Look at me Look at me Just called to say that it's good to be ALIVE In such a small world All curled up with a book to read I can make money open up a thrift store I can make a living off a magazine I can design an engine sixty four Miles to a gallon of gasoline I can make new antibiotics I can make computers survive aquatic conditions I know how to run a business And I can make you wanna buy a product Movers shakers and producers Me and my friends understand the future I see the strings that control the systems I can do anything with no assistance I can lead a nation with a microphone With a microphone With a microphone I can split the atoms of a molecule Of a molecule Of a molecule
Look at me Look at me Driving and I won't stop And it feels so good to be Alive and on top My reach is global My tower secure My cause is noble My power is pure I can hand out a million vaccinations Or let'em all die in exasperation Have'em all healed of their lacerations Have'em all killed by assassination I can make anybody go to prison Just because I don't like'em and I can do anything with no permission I have it all under my command I can guide a missile by satellite By satellite By satellite and I can hit a target through a telescope Through a telescope Through a telescope and I can end the planet in a holocaust In a holocaust In a holocaust In a holocaust In a holocaust In a holocaust
I can ride my bike with no handlebars No handle bars No handlebars
G3n3sis
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Jeu 1 Jan - 21:53
Metallica : The Day That Never Comes - Death Magnetic
Dernière édition par G3n3sis le Sam 3 Jan - 4:42, édité 1 fois
Franz
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Ven 2 Jan - 15:42
The man who sold the world - Nirvana
Une de mes chansons préférées, le top 10 de Franz. A l'époque où je l'ai entendue, j'avais 14 ans, impossible de décoller. Je me demande pourquoi j'ai mis autant de temps à la poster ici. Je préfére largement la version de Nirvana à celle - original - de Bowie. Quel acoustic, quelle splendide chanson, quelle présence sur scéne, je regrette davantage la disparition de Kurt et la fin de Nirvana après ça.
https://www.youtube.com/watch?v=wGvJlRI21cA
We passed upon the stair, we spoke in was and when Although I wasn't there, he said I was his friend Which came as a surprise, I spoke into his eyes I thought you died alone, a long long time ago
Oh no, not me We never lost control You're face to face With The Man Who Sold The World
I laughed and shook his hand, and made my way back home I searched for a foreign land, for years and years I roamed I gazed a gazeless stair, we walked a million hills I must have died alone, a long long time ago
Who knows? Not me I never lost control You're face to face With the Man who Sold the World
Who knows? not me We never lost control You're face to face With the Man who Sold the World
Alynea Rôliste
Nombre de messages : 2562 Age : 34 Localisation : Z'auriez une carte? Date d'inscription : 25/11/2007
Personnages RP Pseudo: Pseudo : Pseudo :
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Ven 2 Jan - 17:39
Idriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! J'adore cette musique!
Et pour ne pas croire que je floode:
G3n3sis
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Ven 2 Jan - 18:50
Cette chanson me fait triper : on dirait qu'elle à 3:32 d'orgasme
Tears Don't fall - Bullet for My valentine
Ne vous faites pas déstabiliser par le " let's go "du début c'est pas trop trop trop violent.
EDIT : Après écoute, si, c'est violent, mais c'est sympa à jouer à la guitare >.<
Franz
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Jeu 8 Jan - 23:04
Welcome to the jungle - Gun'n'roses
Watch it bring you to your knees, knees !!
_______
Antony and the johnsons - Hope there's someone
Une des plus belles chansons.
Silissia Rôliste et Littéraire
Nombre de messages : 1490 Age : 35 Localisation : N'importe où du moment que les étoiles brillent haut dans le ciel Date d'inscription : 23/02/2008
Personnages RP Pseudo: Silissia Pseudo : Pseudo :
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Ven 9 Jan - 13:30
Joga de Bjork (Merci Astriminou ^^)
Citation :
All these accidents, That happen, Follow the dot, Coincidence, Makes sense, Only with you, You don't have to speak, I feel.
Emotional landscapes, They puzzle me, Then the riddle gets solved, And you push me up to this
State of emergency, How beautiful to be, State of emergency, Is where I want to be.
All that no-one sees, You see, What's inside of me, Every nerve that hurts, You heal, Deep inside of me, oo-oohh, You don't have to speak, I feel.
Emotional landscapes, They puzzle me - confuse, Then the riddle gets solved, And you push me up to this
State of emergency, How beautiful to be, State of emergency, Is where I want to be.
State of emergency, How beautiful to be,
Emotional landscapes, They puzzle me, Then the riddle gets solved, And you push me up to this
State of emergency, How beautiful to be, State of emergency, State of, state of, How beautiful, Emergency, Is where I want to be.
State of emergency, How beautiful to be.
Joga de Bjork
Tr0n
Personnages RP Pseudo: Sucedebout Pseudo : Grocube Pseudo : Tron
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Ven 9 Jan - 16:11
Tirlipinpon sur le Chiwawa Tirlipinpon sur le Chiwawa Tirlipinpon sur le Chiwawa Tirlipinpon sur le CHIWAWA
TIRLIPINPON SUR LE CHIWAWA TIRLIPINPON SUR LE CHIWAWA TIRLIPINPON SUR LE CHIWAWA chiwawa chiwawa CHIWAWAAAAAAAA
go!
Chiwawa! hooo !!! Chiwawa! waw! waw! waw!
Machanical Chiwawa D'Ultra Vomit
Deezer ou Youtube vous donnerons des exemples de cette reprise magnifique.
anathor
Nombre de messages : 28 Age : 33 Localisation : Ma propre porte sur le monde, mes rêves.. Date d'inscription : 04/08/2008
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Ven 9 Jan - 18:34
C'est étrange de voir finalement si peu de genres représentés jusqu'à maintenant.
Voici venant de moi, un petit aperçu de Karl Denson, et, allez, Greyboy Allstars.
Ca pulse, et pourtant ça apaise.
Piccola
Nombre de messages : 94 Age : 31 Localisation : En Aeden Date d'inscription : 25/08/2008
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Ven 9 Jan - 21:31
Vous connaissez Gun's N Roses? J'ai découvert celle là avec Burnout Paradise et je l'adore:
Take me down To the paradise city Where the grass is green And the girls are pretty I want you please take me home
I want you please take me home
Just a' urchin livin' under the street I'm a hard case that's tough to beat I'm your charity case So buy me somethin' to eat I'll pay you at another time Take it to the end of the line
Ragz to richez or so they say Ya gotta-keep pushin' for the fortune and fame You know it's It's all a gamble When it's just a game Ya treat it like a capital crime Everybody's doin' their time
Take me down To the paradise city Where the grass is green And the girls are pretty I want you please take me home
CHORUS:
Take me down To the paradise city Where the grass is green And the girls are pretty Take me home
Strapped in the chair of the city's gas chamber Why I'm here I can't quite remember The surgeon general says it's hazardous to breathe I'd have another cigarette but I can't see Tell me who you're gonna believe
CHORUS
So far away So far away So far away So far away
Captain America's been torn apart Now he's a court jester with a broken heart He said - Turn me around and take me back to the start I must be losin' my mind - "Are you blind?" I've seen it all a million times
CHORUS
CHORUS
AsPhArOtH Chromatique
Nombre de messages : 7151 Age : 33 Localisation : Quelque part à traîner autour d'une étoile. Date d'inscription : 25/06/2008
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Ven 9 Jan - 22:34
Guns N' Roses
(sans fautes stp )
Bon une qui me fait rentrer en trance, est une de leurs moins rythmé:
Shed a tear 'cause I'm missing you I'm still alright to smile Girl, I think about you every day now Was a time when I wasn't sure But you set my mind at ease There is no doubt you're in my heart now Said woman take it slow It'll work itself out fine All we need is just a little patience Said sugar make it slow And we'll come together fine All we need is just a little patience (inhale) Patience... Ooh, oh, yeah
Sit here on the stairs 'Cause I'd rather be alone If I can't have you right now, I'll wait dear Sometimes, I get so tense But I can't speed up the time But you know, love, there's one more thing to consider Said woman take it slow Things will be just fine You and I'll just use a little patience Said sugar take the time 'Cause the lights are shining bright You and I've got what it takes to make it We won't fake it, Oh never break it 'Cause I can't take it
...little patience, mm yeah, ooh yeah, Need a little patience, yeah Just a little patience, yeah Some more pati... (ence, yeah) I've been walking these streets at night Just trying to get it right (Need some patience, yeah)
Franz
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Dim 11 Jan - 15:04
"La musique offre aux passions le moyen de jouir d'elles-mêmes." - Nietzsche
Nicolas
Nombre de messages : 1504 Age : 38 Localisation : Tentaka Date d'inscription : 25/11/2007
Personnages RP Pseudo: Murène de Virtù Pseudo : Andy de Falque Pseudo : Antoine
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Dim 11 Jan - 17:28
Björk* Jóga
Je pourrais écouter ça toute la journée.
Chikoun Coordonnateur Littéraire
Nombre de messages : 4681 Age : 33 Localisation : Dansant sur un fil, une framboise à la bouche. Date d'inscription : 03/01/2008
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Dim 11 Jan - 17:45
Bon choix tr0n ^^
Pavillon Noir, Tagada Jones.
http://www.deezer.com/track/245790
Stupeur, horreur, vent de panique sur la terre
Au cœur d’une des plus grandes, des plus hautes sphères,
Un forcené, déchaîné vient de s’emparer,
D’un énorme big boss et de tous ses laquais.
Armé jusqu’aux dents, prêt à tout faire exploser
Pas dégonflé, il commence à revendiquer,
Lueur d’espoir dans les cercles du pouvoir,
Le nouvel illuminé commence à négocier
Forcement, au début, on le prend pour un con,
Lui et sa révolution,
Au fur, à mesure des revendications,
Tout le monde change de camp,
Il n’est pas aussi fou, qu’on veut bien le montrer,
Dans cette salope de télé,
Lui veut juste le droit, qu’on le voit qu’on le croit
Putain qu’on l’écoute pour une fois,
Prise d’otage au pouvoir,
Pour hisser le pavillon noir
Solidarité, réintégration,
Abrogation des décisions!
Prise d’otage au pouvoir,
Pour hisser le pavillon noir
Que leur pognon crève les œillères de l’état
Que le peuple vive comme il se doit!
Notre anarchiste savoure son coup d’éclat,
Diffusion au grand jour, mini coup d’état,
Les matières grises préparent déjà dans son dos son assassinat,
Pourtant lui voulait juste le droit à la parole rien qu’une fois.
G3n3sis
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Dim 11 Jan - 18:11
Anglais-Français-Anglais-Français-Anglais-Français, ont écoute toujours pareil. Je propose de changer un peu.
Du Russe. Du Rock, mais du russe.
Ot Serdtsa K Nebu
Chikoun Coordonnateur Littéraire
Nombre de messages : 4681 Age : 33 Localisation : Dansant sur un fil, une framboise à la bouche. Date d'inscription : 03/01/2008
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Dim 11 Jan - 19:01
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Lun 12 Jan - 16:21
D'Ormesson = Olivier d'Ormesson, cousin de Jean et patron du Figaro.
Ah ils nous en ont fait avaler des couleuvres De Prague à Budapest de Sofia à Moscou Les staliniens zélés qui mettaient tout en oeuvre Pour vous faire signer les aveux les plus fous.
Jean Ferrat
Un air de liberté
Les guerres du mensonge les guerres coloniales C'est vous et vos pareils qui en êtes tuteurs Quand vous les approuviez à longueur de journal Votre plume signait trente années de malheur
La terre n'aime pas le sang ni les ordures Agrippa d'Aubigné le disait en son temps Votre cause déjà sentait la pourriture Et c'est ce fumet-là que vous trouvez plaisant
Ah monsieur d'Ormesson Vous osez déclarer Qu'un air de liberté Flottait sur Saïgon Avant que cette ville s'appelle Ville Ho-Chi-Minh
Allongés sur les rails nous arrêtions les trains Pour vous et vos pareils nous étions la vermine Sur qui vos policiers pouvaient taper sans frein Mais les rues résonnaient de paix en Indochine
Nous disions que la guerre était perdue d'avance Et cent mille Français allaient mourir en vain Contre un peuple luttant pour son indépendance Oui vous avez un peu de ce sang sur les mains
Ah monsieur d'Ormesson Vous osez déclarer Qu'un air de liberté Flottait sur Saïgon Avant que cette ville s'appelle Ville Ho-Chi-Minh
Après trente ans de feu de souffrance et de larmes Des millions d'hectares de terre défoliés Un génocide vain perpétré au Viêt-Nam Quand le canon se tait vous vous continuez
Mais regardez-vous donc un matin dans la glace Patron du Figaro songez à Beaumarchais Il saute de sa tombe en faisant la grimace Les maîtres ont encore une âme de valet
Tr0n
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Lun 12 Jan - 22:20
Le guide du metal de Fat Ed.
A ne rater sous aucun prétexte.
http://fr.youtube.com/watch?v=PhmNFj2fTrs
Junie
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mar 13 Jan - 22:58
Du russe ? Que c'est petit ! Je fais mieux, mon cher ! Du Vonlenska.
Live : http://fr.youtube.com/watch?v=d7M_gt_Zc44 Studio : http://fr.youtube.com/watch?v=bA4B7-d691M&feature=related
(Von veut dire Espoir. Et Espoir est mon maître mot)
Astriel Rôliste
Nombre de messages : 1932 Age : 35 Localisation : Au beau milieu d'un champ de bouteilles \o/ Nyaaa Date d'inscription : 25/11/2007
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mer 14 Jan - 16:08
Human Beings de Seal
Citation :
It is only love I feel That will give us peace of heart In my hour of desperate need I feel closer to the one Oh but why... Please Human being If you bleed they will say it was destined They'll be punchin' tickets By the minute if you fall out of line desperate desperate Tell me is it death you feel That will bring you peace of life. Who wants Tell me you're one of us Tell me you're one Tell me you're one of us Tell me you're one When you lose your self esteem That's when love dies... Ohhh... Please human being If you bleed They will say that it's destined They'll be punchin' tickets By the minute if you fall out of line We're mere human beings we die So... So...destined desperate Well I feel When you've reached number one You look like you're puffing but Really only blocking the sun... Blocking the sun Blocking the sun We're mere human beings We die It's destined They'll be punchin' tickets By the minute you fall out of life We're mere human beings we die We're mere human beings we die Desperate It's destined We're mere human beings we die desperate it's destined destined We're mere human beings we die
Contenu sponsorisé
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens.
[Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens.