Nombre de messages : 1370 Age : 36 Localisation : Dans le cimétière d'Echoriath, sur la tombe de Raziel Date d'inscription : 12/11/2008
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Jeu 15 Jan - 1:09
Arrive pas à mettre ce foutu lecteur!!
[EDIT RAM'] : Edité, ça marche. Prends bien soin de prendre toute la commande HTML que te fournit Deezer. Tu dois coller de l'HTML, pas intégrer des balises BBcode devant l'adresse.
Rodram
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Jeu 15 Jan - 16:30
Welcome to the Black Parade de My Chemical Romance Fut un moment, méchamment en boucle. Maintenant, je le ré-écoute avec grand plaisir, et ... à bloc, de préférence.
When I was a young boy My father took me into the city To see a marching band He said:"Son when you grow up Would you be the savior of the broken The beaten and the damned?" He said:"Will you defeat them Your demons, and all the non-believers The plans that they have made?" Because one day I leave you A phantom to lead you in the summer To join the black parade"
When I was a young boy My father took me into the city To see a marching band He said:"Son when you grow up Would you be the savior of the broken The beaten and the damned?"
Sometimes I get the feeling She's watching over me And other times I feel like I should go When through it all, the rise and fall The bodies in the streets And when you're gone we want you all to know
We'll carry on We'll carry on And though your dead and gone believe me Your memory will carry on We'll carry on And in my heart I can't contain it The anthem wont explain it
A world that send you reeling From decimated dreams Your misery and hate will kill us all So paint it black and take it back Let's shout it loud and clear Defiant to the end We hear the call
To carry on We'll carry on And though your dead and gone believe me Your memory will carry on We'll carry on And though you're broken and defeated You're weary widow marches
On and on we carry through the fears Ooh oh ohhhh Disappointed faces of your peers Ooh oh ohhhh Take a look at me 'Cause I could not care at All
Do or die You'll never make me Because the world Will never take my heart Go can try You'll never break me We want it all We want to play this part
I wont explain Or say I'm sorry I'm not unashamed I'm gonna show my scar Give a cheer For all the broken Listen here Because it's who we are
I'm just a man I'm not a hero Just a boy Who's had to sing this song I'm just a man I'm not a hero
I Don't Care!
We'll carry on We'll carry on And though your dead and gone believe me Your memory will carry on We'll carry on And though you're broken and defeated You're weary widow marches on
We'll carry on
Hedoniste
Nombre de messages : 1370 Age : 36 Localisation : Dans le cimétière d'Echoriath, sur la tombe de Raziel Date d'inscription : 12/11/2008
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Jeu 15 Jan - 18:19
Little field mice Living under the house Never eating much Tough life for a mouse And if you think you're gonna be spared you're wrong
Field mice, head lice Spiders in the kitchen Don't think twice 'bout Whatever keeps you itchin Ice water, flyswatter Gonna get you through The day
Heat is rolling in like Hell's red rug Stinking like the breath of beelzebub And if you think you won't walk on coals you will
Field mice, head lice Spiders in the kitchen Don't think twice 'bout Whatever keeps you itchin Ice water, flyswatter Gonna get you through The day
Franz
Nombre de messages : 3379 Age : 33 Localisation : Les Biscuits Roses Date d'inscription : 03/07/2008
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mar 27 Jan - 2:01
Aleka's Attic.
Je connais l'existence de ce groupe depuis 3 ans maintenant. J'en parle très rarement et ce soir, c'est la bonne ! Aleka's Attic est un groupe américain méconnu de la scéne internationale, donc ce soir, vous dormirez moins bêtes.
En fait, le groupe était composé du très (oui, je mets "très" parce qu'il s'agit d'un acteur que j'affectionne) regretté River Phoenix, sa soeur Rain Phoenix (qui à la fin d'Aleka's Attic a crée son propre groupe : Papercranes), de Josh Greenbaum et Josh McKay. River Phoenix, avant d'être acteur était chanteur, et même, musicien. Il était le compagnon de gratte de Johnny Depp (bon on est loin de Joy Division ou de Jimi Hendrix mais tout de même) et très bon ami de Flea des Red Hot (vous pouvez voir des "cours" de basse sur Youtube par Flea, présenté par River Ph.) Avec sa soeur, Rain, ils ont décidé de monter le groupe Aleka's Attic. Les chansons n'ont rien d'extraordinaire, à les entendre, elles ressemblent plus à des démos vintages sauf que ce sont les vestiges de River Phoenix. C'est cultissime à mes yeux.
Myspace
Enjoy ! That's all folks !
Nicolas
Nombre de messages : 1504 Age : 38 Localisation : Tentaka Date d'inscription : 25/11/2007
Personnages RP Pseudo: Murène de Virtù Pseudo : Andy de Falque Pseudo : Antoine
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mer 28 Jan - 17:55
Nombre de messages : 3785 Age : 35 Localisation : Utopie flagrante des Arts. Date d'inscription : 23/12/2007
Personnages RP Pseudo: Pseudo : Pseudo :
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mer 28 Jan - 21:00
Un peu de Rap comme on en voit plus assez.
Franz
Nombre de messages : 3379 Age : 33 Localisation : Les Biscuits Roses Date d'inscription : 03/07/2008
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Jeu 29 Jan - 19:56
"La musique met l'âme en harmonie avec tout ce qui existe."
Ram Jam - Black Betty
Il faut me voir chanter cette chanson debout sur un banc.
---
Registre différent. This song is a reminder.
Extreme - More than words
C'est dommage qu'ils aient disparu de la civilisation.
---
J'ai failli oublier. Tant que j'y suis.
A mes yeux, la soundtrack (en films d'horreur) la plus géniale qui soit. Pour un film d'anthologie d'ailleurs.
John Carpenter - Halloween Theme
Franz
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Ven 30 Jan - 22:12
Petite playlist franzaise de Janvier. Oeuvre que je conseille vivement :
Sebastien Tellier - La ritournelle Citizen Cope - Deep Kasabian - Club Foot Lupe Fiasco - Kick Push L'album entier de Bloc Party - Intimacy Sonic Syndicate - Enclave Stephen Fretwell - Rose Youth Group - Daisy chains
Franz
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Lun 2 Fév - 20:19
Je sais, je suis toujours collée à ce topic. Mais vous devriez tous y poster en masse. Si, bien-sûr que si ! Pardonnez ce double post mais il le faut.
___
Une chanson qui fait, à la fois de la peine, et à la fois plaisir. Une passion : la joie qui assume sa part de souffrance. Je la ressens ainsi à vrai dire, peut-être qu'elle va paraître minable pour vous autres.
Bob Dylan - Like a rolling stone
Deezer is your friend
Once upon a time you dressed so fine You threw the bums a dime in your prime, didn't you? People'd call, say, "Beware doll, you're bound to fall" You thought they were all kiddin' you You used to laugh about Everybody that was hangin' out Now you don't talk so loud Now you don't seem so proud About having to be scrounging for your next meal.
How does it feel How does it feel To be without a home Like a complete unknown Like a rolling stone?
You've gone to the finest school all right, Miss Lonely But you know you only used to get juiced in it And nobody has ever taught you how to live on the street And now you find out you're gonna have to get used to it You said you'd never compromise With the mystery tramp, but now you realize He's not selling any alibis As you stare into the vacuum of his eyes And ask him do you want to make a deal?
How does it feel How does it feel To be on your own With no direction home Like a complete unknown Like a rolling stone?
You never turned around to see the frowns on the jugglers and the clowns When they all come down and did tricks for you You never understood that it ain't no good You shouldn't let other people get your kicks for you You used to ride on the chrome horse with your diplomat Who carried on his shoulder a Siamese cat Ain't it hard when you discover that He really wasn't where it's at After he took from you everything he could steal.
How does it feel How does it feel To be on your own With no direction home Like a complete unknown Like a rolling stone?
Princess on the steeple and all the pretty people They're drinkin', thinkin' that they got it made Exchanging all kinds of precious gifts and things But you'd better lift your diamond ring, you'd better pawn it babe You used to be so amused At Napoleon in rags and the language that he used Go to him now, he calls you, you can't refuse When you got nothing, you got nothing to lose You're invisible now, you got no secrets to conceal.
How does it feel How does it feel To be on your own With no direction home Like a complete unknown Like a rolling stone ?
Tr0n
Personnages RP Pseudo: Sucedebout Pseudo : Grocube Pseudo : Tron
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Lun 2 Fév - 20:45
De la Dark Electro comme il devrait en pleuvoir sur les ondes. Quelques groupes déjà présentés.
Wumpscunt - Homo gothikus Industrialis Des images qui plairont à certain(e)s...
Hoccico - Odio Bajo El Alma Dommage ratage de l'electro fest en 2005... Sniff...
Invité Invité
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mar 3 Fév - 0:12
«Les années 90 c'était cool» One-T feat Cool-T : The magic Key.
Dernière édition par Candide le Mar 3 Fév - 0:19, édité 2 fois
Alynea Rôliste
Nombre de messages : 2562 Age : 34 Localisation : Z'auriez une carte? Date d'inscription : 25/11/2007
Personnages RP Pseudo: Pseudo : Pseudo :
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mar 3 Fév - 0:16
A trop l'écouter, les larmes me viennent.
La Bonne Pomme - Les Cowboys Fringants
Invité Invité
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mar 3 Fév - 4:40
Je t'aime enfoiré de Candide.
Franz
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mar 3 Fév - 12:29
Pour les amoureux d'instru.
Conclusion - Apocalyptica
---
In Mcdonalds - Burial
Rodram
Sujet: Re: [Musique] "La vie, c'est toujours les mêmes chansons"- Brassens. Mar 3 Fév - 12:47
Alors, certes, on revient sur du poids-lourd déjà passé ici. Mais c'est toujours les mêmes chansons non ? ... Voilà un morceau de Yorke que j'ai re-découvert il y a peu de jours. Je connaissais déjà la version normale, présente sur son album solo, et elle m'avait laissé par terre, bavant. Voilà ici la version extended. 3 minutes de plus, de bonheur, pour ce même final qui ravage tout. Je suis berserk.